Dokument pt. "Program nauczania" jest zbudowany według następującego schematu:
Ustalenia ogólne są skrótową, wstępną treścią dotyczącą programu studiów. Zawierają one informacje o długości trwania studiów, tytule końcowym nadawanym po ukończeniu danego etapu studiów, minimalnej liczbie godzin zajęć oraz minimalnej liczbie punktów ECTS, które student powinien uzyskać na koniec studiów. Jest tu również zawarta lista specjalizacji, które Wydział Elektroniki (WEL) przewiduje otworzyć dla danego naboru studentów.
Na dzień dzisiejszy Wydział Elektroniki Wojskowej Akademii Technicznej organizuje siedmio-semestralne studia pierwszego stopnia (studia inżynierskie) oraz trzy-semestralne studia drugiego stopnia (studia magisterskie) w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Na studiach pierwszego stopnia podział na specjalności odbywa się po czwartym semestrze.
Kwalifikacje studenta określają wiedzę oraz umiejętności absolwenta nabyte podczas edukacji, które są podstawowym aspektem w kwestii zatrudnienia absolwenta przez pracodawcę. Wiedzę zdobytą przez studenta dzieli się na:
o Ogólną - odwołuje się do ogólnego obycia z tematyką i sprzętem z dziedziny elektroniki i telekomunikacji.
o Podstawową - odwołuje się do podstawowej wiedzy z zakresu: matematyki, fizyki, obwodów i sygnałów, metrologii oraz technik komputerowych i symulacyjnych.
o Kierunkową - odwołuje się do wiedzy zdobytej dzięki przedmiotom kierunkowym z zakresu, np. układów analogowych, cyfrowych, czy przetwarzania sygnałów. Wiedza ta jest rozszerzeniem wyżej wymienionych i określa większość kierunków zainteresowań dzisiejszej elektroniki i telekomunikacji.
o Specjalistyczną - odwołuje się do wiedzy specjalistycznej zdobytej dzięki przedmiotom realizowanym przez zakłady wyłącznie w ramach danej specjalności.
Umiejętności nabyte przez studenta dzieli się na:
o Ogólne - odwołują się do świadomości i rozumienia podstawowych pojęć i zagadnień technicznych, posługiwania się językiem specjalistycznym, umiejętności użytkowania specjalistycznego sprzętu, np. komputerowego, czy też pomiarowego, zdolności kierowniczych i przywódczych.
o Podstawowe - odwołują się do umyślnego zastosowania metod analizy matematycznej w rozwiązywaniu problemów technicznych z dziedziny elektroniki i telekomunikacji, umiejętności wykorzystania technik komputerowych do wspomagania procesu projektowania i symulacji urządzeń i układów elektronicznych, umiejętności zabezpieczenia i ochrony systemów informatycznych.
o Kierunkowe - odwołują się do umiejętności modelowania, symulacji, projektowania, instalacji, implementacji, eksploatacji, badania i oceny urządzeń, układów, systemów elektronicznych, oraz podążania za najnowszymi trendami rozwoju techniki w danej specjalizacji.
o Specjalistyczne - odwołują się do umiejętności nabytych w ramach studiów na jednej z niżej wymienionych specjalizacji:
Wyżej wymieniona wiedza oraz umiejętności mają na celu przygotowanie studenta do pracy na stanowiskach kierowniczych, w zespołach projektowych, szkolnictwie, przedsiębiorstwach produkcyjnych, jak również w branży usługowej w zakresie swojej specjalizacji. Absolwenci każdej z wyżej wymienionych specjalizacji posiadają predyspozycje do rozpoczęcia studiów drugiego stopnia.
Tabela przedmiotów zawiera podstawowe informacje na temat każdego z wykładanych przedmiotów. Zawiera się w niej ogólna struktura przedmiotów ułożona w zależności od rodzaju wiedzy zdobywanej przed studenta, tzn. przedmioty ogólne, podstawowe, kierunkowe lub specjalistyczne wraz ze statusem przedmiotów tj. obowiązkowy lub wybierany.
Treści przedmiotów i efekty kształcenia to rozdział, który oprócz kodu i nazwy przedmiotu zawiera dodatkowo kody przedmiotów przygotowujących, treści przedmiotów i efekty kształcenia. Informacje te zostały uszeregowane na wzór tabeli przedmiotów. Forma jaką przybrała ta część dokumentu ma charakter opisowy i jest rozszerzeniem skrótowej tabeli przedmiotów. Kody przedmiotów przygotowujących to ciągi znaków tych przedmiotów, na których bazują następne przedmioty, tzn. których znajomość jest niezbędna do zrozumienia zagadnień zawartych w przedmiocie. Pole to nie jest wymagane, gdyż przedmioty z puli ogólnych czy podstawowych to w gruncie rzeczy przedmioty bazowe. Treść przedmiotu to skrótowy opis zakresu wiedzy jaką obejmuje przedmiot. Zazwyczaj jest to spis treści wykładów lub pojęć realizowanych w ramach danego przedmiotu. Efekty kształcenia zawierają opis zakresu wiedzy i umiejętności, jakie student nabył w ramach uczęszczania na zajęcia i zaliczania przedmiotu.
Praktyki zawodowe to opis podstawowych celów realizacji przez studentów praktyk zawodowych. Opisuje korzyści jakie czerpie z niej student jak i pracodawca. Występują dwa rodzaje praktyk realizowanych w ramach studiów pierwszego stopnia:
o ogólnotechniczna - podczas której student powinien zdobyć podstawowe umiejętności i wiedzę z zakresu elektroniki,
o kierunkowa - podczas której student powinien zdobyć specjalistyczne umiejętności i wiedzę z zakresu elektroniki specjalizowanej w wybranej specjalizacji.
W ramach studiów drugiego stopnia praktyki nie są realizowane.
Praca dyplomowa to krótki opis istoty pracy dyplomowej jako efektu końcowego pewnego etapu studiów. Określa liczbę punktów ECTS przyznawanych studentowi za opracowanie projektu inżynierskiego lub magisterskiego i jego obronę.